Se Emne
 Print Emne
Flyve Lektioner
Dare2think
www.dare2think.dk/images/photoalbum/album_42/1000x500purple_flyinglessons.jpg


Flyve lektioner...
(måske skulle jeg bare en dag samle en kronik der hedder: Alt fra Baggården)

Hørte lige før (Skrivende stund) nogle lyde jeg slet ikke kunne placerer. Lød som om det egentlig var ret store hagl og overordnet undrede det mig ikke, da jeg syntes himmelen blev noget mørk i det. Overvejede lige kort igen om jeg havde haft heldet med mig og undsluppet grusomt vejr.
Lydene kom ude fra mit køkken.
Så jeg gik ud for at kigge og i første omgang så jeg ikke noget.
Men lydene blev ved og jeg tænkte: Hmm så må jeg jo kigge ordentligt efter, eftersom jeg rent faktisk hørte noget ramme ruden.

Da jeg kommer ud i anden omgang i mit køkken, ser jeg en due unge, nu flyvefærdig, der sidder lettere forvirret og vist stresset over denne flyve lektion. Kan se den er en unge, fordi den ikke endnu er så stor og fed som en fuldvoksen due.
Den er ellers fin. I nogle år nu kan jeg se de har haft blandet generne lidt og det er jo en god ting. For denne due er nemlig ret hvid i det. Med andre mørkere pletter hist og her.

Som sagt kigger den på mig som den vurdere om jeg er en trussel, og noget den overhovedet skal tage ind i sine overvejelser.

Den får vist konkluderet at den heller må forsøge at flyve videre.
Siger til den inden den smutter (ikke så langt væk): YOU CAN DO IT!
For dyr, mennesker, same same tænker jeg. Med lidt positivt tænkning, så kommer man vel altid lidt længere.

Man kan godt se den ikke har helt styr på sit flyveri. For den når ikke så langt, selvom det ser ud til viljen er der.
Den når hen til en anden altan. Hvor den igen sidder og overvejer om ikke snart den må gå i seng.
MEN! Den ene af dens forældre flyver hen til den og sidder en altan højere op og holder øje med den.
Faktisk sjovt at observere. Man kunne se at den mente naturligvis kan du flyve lidt mere. Du lærer jo ikke noget af ikke at gøre det.
Men også lidt bekymret, for den tog vist trods alt lidt hårdt mod min rude, så måske er den lidt rystet?

Forældre duen smutter igen op til det andet sted de bor, som er ovenover mig et sted, hvor jeg ikke kan se.
Due ungen hænger stadig lidt ud og puster ud. Tror snart den faktisk får lov til at gå i seng.



.
Signature
Happy Thoughts from Dare2thinK
Share This Post:
Facebook Google Tweet This
 
Web

Share This Thread
Social Sharing: Facebook Google Tweet This
Facebook Like:


Hop til Forum: