Se Emne
 Print Emne
Spirituelle Retreats - [Rant/Brok]
Dare2think
www.dare2think.dk/images/articles/1000x500purple_mindsetmarts2016.jpg


Fredag 18 Marts 2016

Tidligere i dag, kommenterede jeg på et opslag i en spirituel gruppe.
Opslaget handlede om et retreat som lød sindsygt godt. Indtil man så prisen.

For det første forstår jeg ikke det behøver være i udlandet. Det kunne vel lige så godt være på Langeland.... Eller ved Vesterhavet?
Jeg ytrede mig derfor at det lød fint, men jeg ville aldrig have de mange penge til det.
Det ville virkelig være flere måneders penge jeg skal hive ud af et meget stramt budget.
Så var det egentlig det.

Indtil jeg senere ser et opslag jeg lidt tænker er møntet på mig. Ikke at jeg generelt tager sådan ting personlige.
Men opslaget her får mig til at tænke at, en som hjælper og guider andre i spirituelle sager, vel egentlig også burde have et mere åbent sind end at sige at man selv skal ændre mindset for at være mere åben for der kommer penge.

Så tænker jeg jo på vores fine nye kontanthjælpsreform. Skal de syge og handicappede ændre mindset for at få råd til at have et liv?
Skal jeg, som førtidspensionist ændre mindset, så jeg pludselig ikke har gæld og regninger mere? Skal jeg pludselig finde penge hvor ingen penge findes?

Jeg tillader mig selv én ting om året! For det tager sgu et år at spare sammen til det og jeg forsøger rent faktisk at leve så minimalistisk som jeg nu engang kan i og med jeg er diabetiker og sgu er nød til at æde hele tiden.

Så dvs? Løsningen på alles problemer er at ændre mindset?
Ei vel. Nogen gange så er der mere i folks liv end hvad en ændring af ens tankegang kan gøre. Nogen gange står man simpelthen i situationer man bare ikke har kontrol over!
Såsom fx vores nye kontantshjælpsreform!

Ændre mindset - jaja Men det er jo også nemt nok at sige når man selv høster fint ind på fine arrangementer...
Tsk tsk tsk!
Signature
Happy Thoughts from Dare2thinK
Share This Post:
Facebook Google Tweet This
 
Web

Share This Thread
Social Sharing: Facebook Google Tweet This
Facebook Like:


Hop til Forum: