Se Emne
 Print Emne
Arkivskabet [Danish]
Dare2think
Arkivskabet, ja hvad er et arkivskab, når vi snakker åndelighed og spiritualitet? Arkivskabet er det sted, hvor du gemmer alle dine oplevelser, minder, tanker, handlinger og så videre, gode så vel som de dårlige. Det er i arkivskabet du henter dine handlemåder, når du står i en situation som minder bare en lille smule om noget du har prøvet før. Det er her at vanen henter sine oplysninger, eksempelvis når du skændes med din partner, så er du helt sikker på at du har ret i det du siger, kort sagt så indeholder arkivskabet hele dit liv, på godt og ondt!

Når du skal bruge Arkivskabsmetoden, ja så skal du have god tid, og du skal bruge den mere end en gang. Du skal være sikker på, at du er klar til at se de ting som måtte komme op til overfladen. Du skal huske at det er dit liv, og inderst inde ved du godt hvad arkivskabet gemmer på.

Du kan vælge at kigge i dit arkivskab, i følelsernes rækkefølge. Hvis du vil det, så siger du den følelse du først vil kigge på. Det kan være f.eks. frygt, og alle de kort som indeholder ordet frygt vil komme frem til dig.

Du kan også vælge at kigge A-B-C-rækkefølgen, hvis du vælger dette, ja, så begynder du bare ved A og arbejder dig frem.

Man kan også vælge at sige, når man står ved arkivskabet, at alle de kort som du ikke længer har brug for, må brænde op i den guddommelige ild. Men du skal ikke tro at du slippe så let. Nej, for der vil helt sikker være kort, som du er nød til at læse og arbejde dig igennem.

Metoden som jeg beskriver herunder, den tilpasser du alt efter om du vælger at bruge A-B-C-rækkefølgen eller en af de andre metode.


  • Du finder en ½ time, hvor du ved du har fred og ro.
  • Så sætter du dig ned, husk at sidde godt.
  • Langsomt og roligt trækker du vejret dybt ind, og går ind i dig selv.
  • Når du er kommet ind i dig selv, bed da dine vejledere om at vise dig vej til dit arkivskab.
  • Når du ser arkivskabet, åbner du den første skuffe, og læser dine små kort.
  • Nogle kort skal gemmes.
  • Nogle kort skal smides væk.
  • De kort som skal smides væk, lægger du i kurven som du har ved din side.
  • Når du har læst og kigget på de kort, som du kan overkomme. Så tager du kurven med de gamle kort, og du bærer den udenfor.
  • Der er der en tønde, i den tønde brænder der en guddommelig ild.
  • Smid de gamle kort i tønden og se dem brænde.
  • Huske at sige ” dette giver jeg til guddommen, da jeg ikke længer har brug for dette, og hvad jeg har givet til guddommen, kan jeg ikke tage tilbage”
  • Når du er færdig med at brænde dine gamle kort, så går du langsomt ud igen.
  • Du trækker vejret dybt, og langsomt vender du tilbage.
  • Husk at drikke vand efter du har brugt denne metode.


Skrevet af Merian
Signature
Happy Thoughts from Dare2thinK
Share This Post:
Facebook Google Tweet This
 
Web

Share This Thread
Social Sharing: Facebook Google Tweet This
Facebook Like:


Hop til Forum: